Nieuwe Kookboeken April 2017 Recensie Tips

Nieuwe Kookboeken April 2017 Recensie Tips

Wat zijn de nieuwe kookboeken april 2017? Op deze pagina is een overzicht te vinden van interessante en bijzondere nieuwe kookboeken die in de maand april2017 zullen verschijnen. Uiteraard zijn Nederlandse kookboeken opgenomen. Maar je vind hier ook kookboeken die in het Engels verschijnen. Het overzicht nieuwe kookboeken april 2017 recensie tips informatie en bestelmogelijkheden is alfabetisch ingedeeld op naam van de schrijver of schrijfster.

< Maart 2017 | Overzicht 2017 | Mei 2017 >

Overzicht van Nieuwe Kookboeken April 2017

De indeling van de informatie over de nieuwe kookboeken april 2017 is alfabetisch op naam van de schrijver of schrijfster. De links op de pagina verwijzen naar een recensie of naar de bestelmogelijkheden van het betreffende kookboek.

Jord Althuizen Smokey Goodness 2 Recensie Barbecue KookboekSmokey Goodness 2

De next level barbequeboek

• Schrijver: Jord Althuizen
  • Soort kookboek: barbeque kookboek
  • Uitgever: Kosmos Uitgevers
  • Verschijnt: 11 april 2017
  • Omvang: 224 pagina’s (met foto’s)
  • Uitgave: Gebonden Kookboek
  • Prijs: € 24,99
  • Flaptekst en inhoud kookboek: Smokey Goodness 2 is het nieuwe barbecueboek van wereldkampioen BBQ Jord Althuizen. Het jurylid van RTL 4’s Grillmasters gaat in dit prachtige, ruige barbecueboek op zoek naar de allerlekkerste BBQ-recepten en smeulende verhalen wereldwijd. De stoere, rokerige recepten zijn fingerlickin’ good, van Zuid-Afrikaanse braai tot Argentijnse asado: let’s get that fire started! Voor zijn eerste BBQ-boek Smokey Goodness won Jord Althuizen de prijs van Kookboek van het Jaar 2016.
  • …Meer Informatie en Bestellen >

Jan Braai BBQ met Braai Recensie Barbecue KookboekBBQ met Braai

Alles over het echte barbecuën

• Schrijver: Jan Braai (Zuid-Afrika)
  • Soort kookboek: barbecue kookboek
  • Aantel recepten:
  • Uitgever: Uitgeverij Marmer
  • Verschenen: 24 april 2017
  • Omvang: 200 pagina’s (met afbeeldingen)
  • Uitgave: Gebonden Boek
  • Prijs: € 19,95
  • Inhoud kookboek: In BBQ met Braai kom je alles te weten over wat je op een goed vuur kunt bereiden. Je vindt er niet alleen recepten voor het roosteren van vlees, vis en hert, maar leert ook de lekkerste sauzen te maken. En curry’s, couscous, rösti… En wat dacht je van cognac-tiramisu of appeltaart in een potjie? Jan Braai is dé braai-chef van Zuid-Afrika. Hij heeft overal in Zuid-Afrika gebraaid, met duizenden landgenoten, en hij weet als geen ander wat mensen over braaien willen weten. Jan Braai is ook initiatiefnemer van National Braai Day, waarvan Desmond Tutu beschermheer is. Op die dag, jaarlijks op 24 september, verzamelen alle Zuid-Afrikanen zich rond hun vuren en eren zo hun erfgoed. BBQ met Braai is de opvolger van het succesvolle BQQ kookboek Braai.
  • …Meer Informatie en Bestellen >

Fern Green Pap Porridge Recensie OntbijtkookboekPap – Porridge

De lekkerste ontbijtjes met de gezondste ingrediënten

• Auteur: Fern Green
  • Soort kookboek: ontbijtkookboek
  • Origineel: Green Porridge
  • Nederlandse vertaling: Aniek Njiokiktjien
  • Uitgever: Becht
  • Verschenen: 6 april 2017
  • Omvang: 160 pagina’s (met foto’s)
  • Uitgave: Gebonden Kookboek
  • Prijs: € 12,95
  • Recensie kookboek: Alweer een geweldig boek in deze serie met boekjes over gezonde voeding. Dat havermout een goed alternatief is voor ons brood-ontbijt, is bij veel mensen tegenwoordig wel bekend. Dat het helemaal niet nodig is dat pap een saai gerecht wordt wordt met dit boekje wel duidelijk. Pap kan gemaakt worden op basis van allerlei granen, zoals bijvoorbeeld haver, gierst, quinoa, rogge, amarant of boekweit…lees verder >
  • Waardering★★★★ (uitstekend) Monique van der Hoeven
  • …Meer Informatie en Bestellen >

Anna Koster Bloemen met smaak Recensie Bloemen kookboekBloemen met smaak

50 eetbare bloemen & 25 verrassende recepten

• Schrijfster: Anna Koster (Nederland)
  • Soort kookboek: bloemen kookboek
  • Uitgever: KNNV Uitgeverij
  • Verschenen 24 april 2017
  • Omvang: 208 pagina’s (met afbeeldingen)
  • Uitgave: Gebonden Boek
  • Prijs: € 24,95
  • Bijzonderheden: inclusief minigids
  • Recensie kookboek: Koken met bloemen heeft in de afgelopen jaren meer en meer aan populariteit gewonnen. En mede daardoor werd het tijd voor een goed kookboek over koken met bloemen. En dat kookboek is er nu met Anna Koster – Bloemen met smaak, 50 eetbare bloemen & 25 verrassende recepten. Een uitmuntend boek voor wie meer wil weten over koken met bloemen…lees verder >
  • Waardering: +++++ (uitmuntend) Theo Jordaan
  • …Meer Informatie en Bestellen >

Niven Kunz Groente Kookboek RecensieGroente

Recepten voor thuis van Nederlands beste groentechef

• Schrijver: Niven Kunz
  • Soort kookboek: groente kookboek
  • Uitgever: Kosmos Uitgevers
  • Gepland: 25 april 2016
  • Verschenen: 29 mei 2017
  • Omvang: 256 pagina’s (met foto’s)
  • Uitgave: Gebonden Boek
  • Prijs: € 24,99
  • Recensie kookboek: Groente is het tweede kookboek van de Nederlandse topchef Niven Kunz. Zijn specialiteit is het bedenken en maken van bijzondere groentegerechten. En het kookboek Groente, recepten voor thuis van Nederlands beste groentechef is een goede weergave van zijn creativiteit en kookkunst. Het kookboek staat boordevol met groenterecepten die, in de meeste gevallen, prima thuis te bereiden zijn, ook voor de wat mindere goden in de keuken…lees verder >
  • Waardering: +++++ (zeer goed) Theo Jordaan
  • …Meer Informatie en Bestellen >

Mandelmanns Kookboek Recensie Zweeds KookboekMandelmanns Kookboek

Recepten uit Djupadal (Zweden). Natuurlijk eten

• Schrijvers: Gustav Mandelmann, Marie Mandelmann
  • Soort kookboek: Zweeds kookboek
  • Origineel:
  • Nederlandse vertaling: Joost ter Waarbeek, Isabel Brummer
  • Uitgever: Cactus Books
  • Verschenen: 10 april 2017
  • Omvang: 240 pagina’s (met foto’s)
  • Uitgave: Gebonden Kookboek
  • Prijs: € 25,00
  • Inhoud kookboek: Ruim twintig jaar geleden betrokken Gustav en Marie Mandelmann een vervallen hoeve uit 1860 op het Zweedse platteland, niet ver van Malmö. Sindsdien is het stukje voor stukje omgebouwd in een groot zelfvoorzienend ecologisch paradijs zoals ze het zelf noemen. Nog elke dag verwonderen ze zich over alles wat groeit en bloeit. Je kan het niet zo gek bedenken of ze verbouwen het. En van de melkproducten maken ze ook van alles wat ze vervolgens weer serveren in hun restaurant of verkopen in hun winkel. De authentieke en succesvolle Zweden zijn inmiddels een nationale bekendheid geworden met een eigen serie op tv. Hun boeken waarin ze vertellen over hun filosofie, aanpak en recepten vinden nu ook hun weg naar het buitenland. Isabel Brummer komt uit Zweden maar woont al sinds 2004 in Nederland. Ze is foodblogger (tastecelebration.nl), culinair fotografe en vertaler van kookboeken. Ze komt uit een restaurantfamilie waar koken en recepten maken het dagelijkse werk en gesprek was. Toevalligerwijs ligt haar geboortegrond slechts enkele kilometers verwijderd van Djupadal en kent ze het werk en gedachtegoed van de Mandelmannfamilie zeer goed. Het lag daarom voor de hand dat zij de vertaling van dit bijzondere en inspirerende boek zou verzorgen.
  • …Meer Informatie en Bestellen >

Mirjam van der Rijst Boekoe kita Indische familiereceptenBoekoe kita

Indische familierecepten

• Soort kookboek: algemeen Indisch kookboek
  • Schrijfster: Mirjam van der Rijst
  • Uitgever: Uitgeverij Terra
  • Verschijnt: 14 april 2017
  • Omvang: 317 pagina’s (met afbeeldingen)
  • Uitgave: Gebonden Boek
  • Prijs: € 25,00
  • Inhoud kookboek: Boekoe Kita (Indonesisch voor Ons Boek) is een schitterend uitgevoerd boek waarin familie en culinaire tradities centraal staan. De Indische keuken is geliefd. Het is een traditionele keuken die vaak van generatie op generatie wordt overgedragen. Toch ontwikkelt ook deze keuken zich met de tijd mee. In dit Indische kookboek vertellen 15 Indonesische families over hun roots, hun eigen familierecepten en verhalen vormen daarbij de rode draad. Onder hen ook enkele beroemde namen zoals voormalig topmodel Linda Spierings en fotografe Patricia Steur. Veel van al deze authentieke recepten zijn ook voor de minder ervaren kok goed te maken en kosten niet heel veel tijd, zoals vaak wordt gedacht. De opbouw van het boek is per ingrediënt, zoals peper (lombok), ketjap, kokos (klapper), kemirinoten, knoflook en gula djawa.
  • …Meer Informatie Recensies en Bestellen >

Meera Sodha Puur India Recensie Kookboek Vegetarische Indiase ReceptenPuur India

130 vegetarische recepten voor elke dag

• Soort kookboek: Indiaas kookboek, vegetarisch kookboek
  • Schrijfster: Meera Sodha (Engeland, India)
  • Aantal recepten: 130
  • Uitgever: Fontaine uitgevers
  • Verschijnt: 14 april 2017
  • Omvang: 304 pagina’s (met afbeeldingen)
  • Uitgave: Gebonden Boek
  • Prijs: € 29,95
  • Inhoud kookboek: In haar eerste boek Made in India liet Meera Sodha ons al kennismaken met een frisse en verrassend maakbare kant van Indiaas eten. In Puur India laat zij eens te meer zien dat deze keuken allesbehalve bewerkelijk en ingewikkeld hoeft te zijn. De 130 recepten in dit boek zijn stuk voor stuk gebaseerd op groente, barsten van de smaken en zijn eenvoudig thuis te maken met makkelijk verkrijgbare ingrediënten. Puur India bevat bekende gerechten als dals en curry’s, maar ook verbluffende recepten als kebab van rode biet en paneer, bloemkoolkorma en samosa’s met paddenstoelen en walnoten. Je hoeft beslist geen vegetariër te zijn om dit boek te waarderen: iedereen die graag meer groente eet en op zoek is naar heerlijke, moderne Indiase gerechten is bij Meera aan het goede adres.
  • …Meer Informatie en Bestellen >

Kookboek De vrouw met de baard Soul Food RecensieSoul Food

Eigentijdse recepten voor verslavend lekkere klassiekers

• Soort kookboek: Fusion gerechten
  • Schrijver: De vrouw met de baard (Mas van Putten, Carl Lemette)
  • Uitgever: Het Spectrum
  • Verschenen: 20 april 2017
  • Omvang: 176 pagina’s (rijk geïllustreerd)
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: € 22,50 / € 12,99
  • Recensie kookboek: Als je het Soul food in handen krijgt, wordt je direct blij en vrolijk. En met een motto (pagina 33) van één van de grootheden uit de Amerikaanse funkmuziek, George Clinton. In Amerika is deze bandleider van de legendarische funkgroep Parliament Funkadelic een grootheid. Helaas is zijn muziek in Nederland slechts bij een kleinere groep mensen bekend. Wat een fris en enthousiast vormgegeven kookboek is dit! Maar dat zegt uiteraard nog niets over de recepten. Gelukkig geldt voor de in het kookboek van De vrouw met de baard (het pseudoniem van Mas van Putten en Carl Lemtte) precies het het zelfde. Het water loopt je uit de mond en je wilt direct aan de slag in de keuken. Inspiratie voor hun recepten haalt het bijzondere duo uit veel plekken over de gehele wereld…lees verder >
  • Waardering: +++++ (uitstekend) Theo Jordaan
  • …Meer Informatie en Bestellen >

Bijpassende Kookboeken en Informatie