Gezonde Thee Recensie Boeken over Thee

Gezonde Thee Recensie Boek over Thee

Gezonde Thee Recensie Boek over Thee
Na het lezen en recenseren van het boekje Groene sapjes, waar ik heel enthousiast over was, kon ik niet wachten om een volgend boekje uit dezelfde serie uit te proberen. Met dezelfde prettige en aantrekkelijke lay-out, een fijn formaat en een harde kaft, begint ook dit boekje met een uitleg over ingrediënten en manieren waarop je de verschillende thee en drankjes kunt maken. Ook dit boekje bestaat weer uit een een aantal onderdelen, in dit geval: gedroogde thee, verse kruidenthee, heilzame thee en zuiverende longdrinks.

Gezonde thee recepten waar je blij van wordt!
Elk recept in Groene Thee bestaat uit twee pagina’s: een pagina met een mooie, inspirerende foto van de ingrediënten en een tweede pagina met een mooie foto van het kant-en-klare drankje en het recept. Ook wordt er bij vermeld wat de werking van een bepaalde thee of longdrink is. Zo zijn er zuiverende drankjes en drankjes die een positief effect kunnen hebben op bijvoorbeeld onze spijsvertering of de vruchtbaarheid. Inmiddels heb ik al weer verschillende drankjes uit dit leuke boekje uitgeprobeerd: de gember en citroenthee bijvoorbeeld en de longdrink met komkommer en munt. Er staan er nog een heleboel op mijn lijstje nu het weer lente wordt en verse kruiden weer te vinden zijn: ik ben reuze benieuwd naar de klaverthee met honing en citroen en lavendel met gember lijkt mij een ideaal drankje op een warme zomerdag. Gezonde thee waar je blij van wordt!

Een echte aanrader voor iedereen die gezond wil eten en drinken
Het boek Gezonden thee is een echte aanrader voor iedereen die van gezond eten en drinken houdt en het leuk vindt met verschillende ingrediënten te experimenteren. En voor iedereen die denkt dat (kruiden)thee maar een saai drankje is natuurlijk – dit boekje bewijst absoluut het tegendeel! Gezonde thee van Fern Green wordt beoordeeld met ++++ (uitstekend).

FERN GREEN – GEZONDE THEE INFORMATIE
– Titel: Gezonde thee
– Ondertitel: Heilzame en zuiverende thee en icetea
– Auteur: Fern Green
– Soort boek: theerecepten, boek over gezonde thee
– Origineel: Green Teas and Tonics (2016)
– Nederlandse vertaling: Roselle de Jong
– Uitgever: Becht
– Omvang: 159 pagina’s (met afbeeldingen)
– Prijs: € 12,95
– Soort boek: Gebonden Boek
– Oordeel: ++++ (uitstekend) Monique van der Hoeven
…Meer Informatie en Bestellen >

Flaptekst Gezonden thee
In Gezonde thee staan heerlijke theecombinaties te maken zijn met gedroogde thee, verse kruiden, specerijen en vruchten.
Thee is de meest gedronken drank ter wereld, maar de meeste mensen houden het bij een kant-en-klaarzakje thee. En dat terwijl er zoveel heerlijke theecombinaties te maken zijn met gedroogde thee, verse kruiden, specerijen en vruchten. Neem nu eens zwarte thee met koriander en sinaasappelschil of salie met kruidnagel. En munt met rode klaver of kaneel met komijn. Behalve verschillende theecombinaties vind je ook reinigende tonics in dit boek.

Bijpassende Boeken en Informatie
Groene Sapjes Recensie en Informatie
Fern Green – Nog meer groene sapjes Recensie en Informatie