Recensie Marjolein Dubbers Het energieke vrouwen voedingskompas

In december 2016 verscheen van Marjolein Dubbers – Het energieke vrouwen voedingskompas bij Kosmos Uitgevers. Op deze pagina kun de de Recensie Marjolein Dubbers Het energieke vrouwen voedingskompas vinden. Daarnaast vind je informatie over de inhoud, een boekbespreking en bestelmogelijkheden van dit adviesboek over vrouwen en voeding.

– Titel: Het energieke vrouwen voedingskompas
– Schrijfster: Marjolein Dubbers (Nederland)
– Soort boek: gezondheidsadviesboek, voedingsboek voor vrouwen,
– Uitgever: Kosmos Uitgevers
– Verschenen: december 2016
– Omvang: 288 pagina’s
– Uitgave: Paperback / Ebook
– Prijs: € 20,00 / € 12,99
– Oordeel: +++++ (uitmuntend) Monique van der Hoeven
…Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Nog nooit eerder gaf ik de maximale +++++ (uitmuntend) voor een boek over voeding, maar Het Energieke Vrouwen Voedings Kompas krijgt ze hoor! Wat een helder en inspirerend boek heeft Marjolein Dubbers geschreven.

Een helder en inspirerend boek over voeding voor vrouwen!
Een boek over voeding, speciaal voor vrouwen. Speciaal voor het prachtige subtiele vrouwelijke hormoonstelsel. En dat was nodig, want veel van wat wij als vrouwen toepassen op voedingsgebied werkt misschien heel prima voor het mannelijke systeem, maar niet voor ons.

Ik vond het een verademing om te lezen dat het eigenlijk heel simpel is: dat mijn hormoonstelsel er alles aan doet om te zorgen dat ik gezond en fit blijf, maar dat ik gewoon de taal ervan niet goed versta. Daarmee viel echt een kwartje. Zelf ben ik inmiddels 48 jaar oud en al jaren te zwaar, minder eten heeft beslist nooit wat opgeleverd – behalve tijdelijk natuurlijk. waarna ik prompt vaak ziek werd of enorme behoefte aan ongezonde voeding kreeg. En het werd met het ouder worden niet beter.

Een uitstekend kompas dat je stap voor stap kunt toepassen
Door het boek van Marjolein ben ik inmiddels een aantal weken op een andere manier van eten overgegaan: ik voeg vooral toe aan mijn lichaam wat het nodig heeft en waar het weer van in balans kan komen. Dat is één van haar richtingaanwijzers – een kompas geeft de richting aan, het schrijft je niks voor zoals ze zelf schrijft – eerst zorgen dat het lichaam weer optimaal gevoed raakt, dan kijken wat je weg kunt laten aan ongezonde zaken.

En het werkt, dat kan ik nu na 4 weken met zekerheid zeggen: ik heb veel meer energie gekregen en voel me geïnspireerd om nieuwe recepten te proberen. Ik ben zelfs groene smoothies aan mijn dagelijkse voeding gaan toevoegen. Ik slaap beter en ik ben uit mezelf begonnen met wandelen en krachttraining. Afvallen gaat ook, zij het langzaam, maar dat is ook precies de bedoeling.

Ik heb voor het eerst in mijn leven het gevoel dat dit een methode is die ik levenslang ga volhouden. Een methode waardoor ik me op mijn 50ste fitter zal voelen dan op mijn 30ste – een heerlijk vooruitzicht.

Geen regeltjes en voorgeschreven menu’s maar heldere richtlijnen
Wat maakt het boek van Marjolein nou zo anders dan andere leefstijl-boeken? Ten eerste is het, zoals ik al schreef, geen boek met regeltjes en voorgeschreven menu’s, maar een kompas met een aantal richtlijnen die je stap voor stap kunt toepassen. Verder is Marjolein ervaringsdeskundige op het gebied van voeding – ze heeft aan den lijve onderzocht en ondervonden wat voeding voor haar energie en levensvreugde deed. Ze weet dat ook nog eens op een heel inspirerende en eerlijke manier door te geven via haar online Energieke Vrouwen Academie, haar boek en haar recepten. Ik ben om – en ik hoop echt dat heel veel vrouwen dit boek zullen lezen en op een veel lievere en wijzere manier met hun prachtige vrouwenlichaam om zullen gaan!

Flaptekst en inhoud Het energieke vrouwen voedingskompas Marjolein Dubbers
Een schat aan kennis en waardevolle tips, Het Energieke Vrouwen Voedingskompas is de ultieme gids voor elke vrouw om inzicht te krijgen in hoe hormonen werken en hoe je zo lang mogelijk vitaal en gezond blijft. Hoewel onzichtbaar hebben hormonen invloed op alles in ons lichaam. Ze bepalen voor het overgrote deel je gezondheid, je vitaliteit en ook je humeur. Hormonen zijn de baas van je vethuishouding. Je hormonen bepalen of je cellulitis hebt of niet, hoe je haren, huid en nagels eruitzien en of je snel in de stress schiet of onder alle omstandigheden relaxed kunt blijven. Het zijn je hormonen die bepalen of jij ’s morgens met veel energie opstaat of dat je er een moord voor zou doen om nog een uurtje te kunnen blijven liggen. Ook eetbuien zijn geen gebrek aan wilskracht: het zijn je hormonen die je op pad sturen naar de koelkast!

Bijpassende Boeken en Informatie
Boeken over Gezond Eten Overzicht
Nieuwe Kookboeken 2017 Overzicht